Home Mancare de post - retete Maioneza de post – un ingredient versatil pentru salate si sosuri

Maioneza de post – un ingredient versatil pentru salate si sosuri

retete de prajituri simple

Indiferent daca tii post, esti vegan, tii dieta sau, pur si simplu, vrei sa inlocuiesti maioneza din oua cu cea vegetala, sa stii ca exista mai multe retete pe care le poti incerca singur, acasa. Maioneza de post este extrem de usor de preparat, este la fel de gustoasa ca cea traditionala, arata identic si are aceeasi textura.

Practic, folosind maioneza vegana in salate, sandvisuri, sosuri sau cu legume coapte, numai tu vei stii ca “ai trisat” si ai inlocuit varianta clasica si nimeni nu va sesiza diferenta!

De ce merita sa incerci maioneza de post

  • Are mai putine calorii si este mai usor de digerat. Produsele pe baza de plante, precum maioneza de post, sunt mult mai usor de digerat si mai sanatoase si, totodata, au mai putine calorii. Acesta este motivul pentru care tot mai multi oameni doresc sa adopte o alimentatie vegana si sa reduca cat mai mult posibil, sau chiar in totalitate, consumul produselor de origine animala.
  • Exista multe retete savuroase si ai de unde alege. Maioneza de post se poate prepara dupa diverse retete si contine in totalitate ingrediente vegane, precum cartofii, mustarul, uleiul, laptele de soia sau avocado.  Gustul ei poate fi imbogatit, dupa preferinta, cu usturoi, rozmarin, marar, patrunjel sau alte arome.
  • Se prepara foarte usor si nu ai cum sa o tai. Maioneza de post se prepara in maxim doua minute, daca ai ingredientele pregatite. Mai mult, riscul de a se taia este mult mai mic decat in cazul versiunii clasice. Efectiv, daca nu te vei grabi, nu ai cum sa gresesti!
  • Este foarte versatila. Maioneza vegana sau de post este un ingredient sau un produs pe care il poti adauga cu incredere la salate, sandvisuri, legume coapte pe gratar, topinguri si diverse sosuri.
  • Se poate consuma in diete si cure de slabire. Este un produs slab caloric, dar satios, care va da savoare retetelor simple specifice dietelor sau curelor de slabire.

Vezi reteta de maioneza de post

Maioneza vegetala – secretul salatelor de post si al retetelor vegane

Toata lumea iubeste maioneza si deseori le lipseste veganilor sau celor care tin post. Din fericire, maioneza vegetala le permite tuturor sa se bucure de mese delicioase. Aceasta nu numai ca are un gust mai bun, dar este si mult mai sanatoasa decat cea din oua.  

Prepararea maionezei vegetale necesita doar cateva ingrediente, doua minute si un blender, un tel sau o lingura de lemn! Maioneza vegana e un ingredient pe care il poti folosi cu succes pentru a da savoare salatelor, sosurilor sau sandvisurilor si de care nu te poti satura niciodata.

Se poate prepara din cartofi, avocado, lapte de soia si chiar din pufuleti, pentru ca toate aceste ingrediente actioneaza ca un emulgator si vor conferi o textura fina maionezei.

Insa, acestea nu sunt singurele posibilitati. Poti incerca sa inlocuiesti laptele de soia cu lapte de migdale sau de caju, uleiul de floarea soarelui cu ulei din seminte de struguri. De asemenea, poti incerca orice alt tip de ulei nerafinat sau poti inlocui mustarul cu otet de  mere sau lamaie si chiar cu zeama de pe muraturi.  

Maioneza de post cu mustar

Maioneza de post cu mustar are consistenta asemanatare cu cea din ou si e mai putin grea. Totusi, gustul mustarului poate fi mai pregnant, astfel ca nu toata lumea ar putea sa il prefere. Culoarea si textura sunt aproape identice cu cele ale maionezei din oua, insa.

Se prepara rapid din numai cateva ingrediente si se poate folosi ca orice maioneza, fara ca cineva sa sesizeze diferenta, daca maioneza vegana din mustar e folosita in preparate. Daca nu se foloseste integral imediat, se poate pastra intr-un borcan in frigider pentru cateva zile.

Maioneza de post cu lapte de soia

Maioneza de post cu lapte de soia este cremoasa, densa si nu contine colesterol. Se poate face in doua minute cu numai patru ingrediente: 250 ml de ulei de floarea soarelui, 125 ml lapte de soia neindulcit, doua lingurite de otet de mere si 1/2 lingurita de sare. Este important ca uleiul si laptele de soia sa fie la temperatura camerei.

Pune laptele, otetul si sarea in cupa blenderului si incepe sa mixezi la viteza mica, adaugand treptat uleiul, pana cand compozitia se ingroasa si obtii consistenta dorita.

Maioneza de post cu lapte de soia se poate consuma imediat sau se poate pastra la frigider intr-un borcan etans pana la sapte zile.

Maioneza de post cu pufuleti

Maioneza de post cu pufuleti merge de minune cu cartofi prajiti, cu legume, in salata de vinete, de boeuf sau orientala. Ai nevoie de 45 gr de pufuleti, 200 ml de ulei de floarea soarelui, doua lingurite de mustar, 1 lingura de zeama de lamaie, sare si apa. Incepe prin a hidrata pufuletii intr-o cana de apa, stoarce-i apoi bine si pune-i intr-un castron. Adauga sare, mustar si zeama de lamaie, adauga ulei in reprize, treptat si mixeaza la viteza mica pana obtii consistenta dorita.

Se poate pastra intr-un borcan in frigider pana la 10 zile.

Maioneza de post din cartofi

O alta reteta simpla pentru a inlocui maioneza traditionala este cea cu cartofi. Vei avea nevoie de trei cartofi curatati, taiati cubulete si fierti in apa cu sare, o lingurita de mustar, sare si 70 ml de ulei de floarea soarelui. Se pun cartofii in vasul blenderului cu mustarul si sarea, se adauga prima repriza de ulei si se mixeaza la viteza mica. Se continua cu adaugarea treptata a uleiului si mixarea, pana se obtine consistenta dorita.

Maioneza de post din cartofi este foarte gustoasa si se poate folosi exact ca si maioneza traditionala cu oua.

Reteta maioneza de post 

Vei gasi mai multe variante si merita sa le incerci pe toate pentru a te opri la reteta de maioneza de post care iti place tie cel mai mult. Apoi va fi usor sa o prepari ori de cate ori ai nevoie si, totodata, sa experimentezi inlocuirea ingredientelor si a condimentelor.

Sfaturi profesionale pentru prepararea maionezei de post

  • Foloseste-ti creativitatea si experimenteaza mai multe tipuri de ulei, cum ar fi cel de masline, de arahide, de porumb sau de samburi de struguri. Insa, nu folosi ulei de nuca de cocos pentru ca se solidifica in frigider.
  • In retetele de maioneza de post cu lapte de soia, poti folosi si alte variante de lapte vegetal, cum ar fi cel din migdale, din caju sau din nuci.
  • Incearca diverse tipuri de otet, de la cel de mere la cel balsamic cu arome.
  • Pentru a fi gata in mai putin de doua minute, foloseste un blender de imersie.
  • Daca maioneza ta de post nu se ingroasa, continua sa mixezi si sa adaugi ulei.
  • In general, maioneza de post se ingroasa in frigider, prin urmare, daca nu o folosesti imediat, fa-o putin mai moale.
  • In maioneza de post poti adauga si alte ingrediente, precum usturoiul, siropul de artar, mararul sau patrunjelul.

Se poate congela maioneza vegetala?

Din pacate, maioneza de post nu se poate congela, dar este gata in numai doua minute, deci nu ar fi dificil sa o prepari atunci cand ai nevoie de ea. In plus, se realizeaza din ingrediente pe care le vei gasi intotdeauna in bucatarie. De asemenea, maioneza vegana se poate tine in frigider cateva zile, fara sa isi schimbe gustul.

Care este cel mai bun ulei pentru maioneza vegetala

Poti prepara maioneza vegetala cu aproape orice ulei pe care il ai la indemana, mai putin cu cel de cocos care se va solidifica la rece. Ar fi bine sa folosesti uleiuri cu arome neutre, precum cel de floarea soarelui, de porumb, de arahide sau de samburi de struguri si sa eviti aromele intense cum sunt cele din uleiulul de masline extravirgin. Folosind o aroma neutra, vei putea sa te joci cu condimentele si aromele si sa folosesti usturoi, mustar iute sau picant, sirop de artar sau verdeata.

Incarca mai multe articole
Incarca mai multe articole in Mancare de post - retete

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *